... Kärlek ...

... Kärlek ...

måndag 13 april 2009

Påsken över..

Ja då var den över...snopet fort gick dom lediga dagarna! Jag jobbade igår och idag så nu har jag en "ledig" dag att se fram emot imorgon... Nu vet ju vi kvinnor att en ledig dag för oss är aldrig en ledig dag :o) En sovmorgon ska jag ha iaf, det är ju vackert så!

Inbjudningskorten ska göras klart och skickas iväg imorgon, tvätten ska fixas, borde damma å bädda rent i alla sängar, borde rensa rabatten, klippa häcken och tömma garaget, borde färga håret och träna, ska ta Pixie på en långprommis, borde tvätta och städa ur bilen, borde börja på albumet till mormor, ska ev träffa den ena jag är KP åt, den andra träffar jag på torsdag, borde verkligen putsa alla fönster, byta gardiner i v-rummet. Köpa rullgardiner till barnens rum... Så skönt å känna att man har en ledig dag att se fram emot :))

Fikat hos pappa å Lena gick bra, barnen hittade sina ägg relativt fort :) Albin kom på att han gärna sov över där, vilket han fick så jag tog då brudarna med mig till Heron och hade 5 fullspäckade timmar....JÄTTEmysigt!!

På lördagsförmiddagen kom dom med Albin och åt påsklunch med oss på altanen - så jäääävla mysigt!! Det är verkligen speciellt med hus, vilken frihetskänsla!
På eftermiddan åkte vi upp till syster yster där vi skulle käka middag - jättetrevligt!! Jag, min Doris, glömde mina pills så vi va tvugna att åka hem relativt tidigt :/ Kanske va skönast för dom som va kvar :) Albin och Maya ville då sova hos mormor, hon kunde itne säga nej till nån av dom så de fick bli båda :) Alva kommer då, lite panikartat på att nu måste ju hon somna själv :(
-Vill du sova i mamma å Dannes säng? De ljudet som kom ur hennes mun går till historien, precis som hennes leénde.. de har hon aldrig fått göra och de trodde hon nog inte heller att hon nånsin skulle få... Vilken lycka, de va ett riktigt kvitter som kom ur henne :)


En liten och lycklig tjej i en stor säng ... kan va de sötaste!



Finns i Sjön på altanen i solen ligger högt på topplistan...


Leta påskägg - en klassiker som förhoppningsvis aldrig går ur tiden!




Nostalgitripp hos pappa :) Jag som 14åring...



Jag och Susanne Lanefelt (stavning) va tajta...


Igårkväll kom Cissi, Jocke och Malin över... Mycket trevligt, tänk vad mkt skitsnack (läs fakta) man har som bara vill ut ;) Sådana kvällar behövs, oftare!! Måste jobba på kvällströttheten bara :/
NU är kl mkt, mina ögon går i kors.. jag måste få en bra sömn för att orka va ledig imorrn ;)

Inga kommentarer: