... Kärlek ...

... Kärlek ...

måndag 27 april 2009

Löningsdag brukar va en trevlig dag...

Men inte riktigt idag, idag har jag för första gången i mitt vuxna liv inte bokat om en tandläkartid. Jag ska gå dit. Jag hade fruktansvärt ont i magen igår (inte pga av tandis) så jag har sovit väldigt dåligt både av nervositeten och magen. 1 timme ska jag ligga och plågas :( För alla som känner mig vet vilket trauma jag går genom. Om jag inte svimmar eller kräks går jag därifrån med flaggan i topp. Jag ska ta nån medicin för oss skräckslagna (500:- för 10 ml) som jag veeeerkligen hoppas hjälper. Jag fick ta tabletter när jag bodde i norrland å dom bet NADA. Vi provade igen med att jag hade jobbat en natt - bet NADA. Vi provade igen efter jag hade jobbat natt hela helgen - bet NADA ... Så jag är lite sådär skeptisk att min nervositet är kraftigare än medicinen :( Jag ska ta all bedövning man kan ta, se till att vara nykissad (inge roligt när man svimmar och har kiss i blåsan) ploppa in musik i öronen och tänka vackra tankar!

Magen känns liiiite bättre idag iaf, tack gode gud! Åt en kycklingsallad igår vid 14 och efter de tills jag gick å la mig vid 22 hade så fruktansvärt ont i magen... Kunde inte stå upprätt, kändes minst hemskt när jag låg i fosterställning. Jobbade till 20 kan jag ju då oxå säga - gick sådär på slutet :/ Danne gjorde iordning en samarin å så gick jag å la mig... Nu måste jag ju fasta inför medicinen och jag är alltid vrålhungrig på mornarna så det är nog därför jag inte känner mig bra i magen. Jag kommer inte få äta (eller dricka kaffe) förrns 13!! Det va tänkt att Danne skulle följa med, både som stöd och schaffis då jag itne får köra efteråt....men nu börjar ju han jobba idag efter 6 veckors sjukskrivning så det går ju inte, tror ni jag hade ångest när jag kom på de....usch usch!! Avboka var det första jag tänkte! Nu ska pappsen följa med. När jag berättade för honom om magontan igår sa han - ja de va ju såklart inge bra men det är ingen anledning till att avboka tandläkarn imorrn gumman :) Denna gång var det ju faktiskt inte så...

Usch å fy fa, nu är det dags...

5 kommentarer:

caes sa...

Det här fixar ju du! Massa kramar <3

Veronica sa...

Jag håller tummarna... Jag är ju inte heller direkt kompis med tandläkaren... Kram

Syster sa...

Du är så duktig som inte avbokade och facar din fobi!
Det kommer gå jättebra.
Pussar och kramar i miljoner!

Katarina sa...

Stora kramaomkramen!!!!Gick det bra vännen???

caes sa...

Du e helt enkelt bäst! Tack för en trevlig stund idag =) <3