... Kärlek ...

... Kärlek ...

onsdag 8 april 2009

Beröm x flera

Min duktiga, fina älskvärda pojke är SÅ duktig *stolt till tusen* Tänk att du är snart 7, mkt spring i benen, miljoner tankar som susar i skallen 24 timmar om dygnet, lätt osäker på sig själv - vet inte om man ska göra de som den busiga grannpojken i samlingsringen gör eller det som man egentligen vet att mamma å fröken vill att man ska göra; sitta still. Några klasskompisar retas för tjockis-pockis samtidigt som man fått lite för mycket vuxen information på BTÖ på Södertälje sjukhus... Sjuklig fetma?? Det säger den "normala bmi-kurvan för barn" ... INTE säger vi andra, han är helt normal och underbar - punkt slut!! Vi ska absolut ha ögonen öppna då han har de han brås på och vi tar tills oss det dom sagt, men nån sjuklig fetma, de har han inte!
Han har i 3 veckor varit så duktig, verkligen ansträngt sig, tänkt efter före och gjort det som ska göras. Det belönades sig som jag skrev i förra bloggen med en helkväll på Heron. Idag när jag hämtade honom öste en fröken (som han egentligen inte har) så mkt beröm över honom, just för att han varit så duktig. Ingen Emil över honom längre sa hon och log. Han är ju världens goaste kille, snäll i själen, jävligt intelligent och före sin tid. Han är allt annat än elak, har bara lite otur ibland :/



Hmmm...här får man väl inte ligga som hund??


Idag var jag, barnen och morfar på bio i Salem, BOLT ...40:- st ... TACK så mkt, i vanliga fall kostar det ju nästan hundringen/barn så bara en kväll på bio med familjen går på 500... Filmen blev en succé för (nästan) oss alla, morfar somnade några gånger :)


Det fina påskbordet i hallen med barnens konstverk...


Ett underbart vårtecken - cykeln...
Fick veta löneförhöjningen idag oxå, blev väldigt nöjd :) ... Så det va inte bara Albin som fick beröm idag, även hans mamma :o)
Måste ut å hitta det jag ska ha under klänningen på dagen B *ångest* En bra hållintryckupptryckbakåframgrej... nån som vet nå bra?? Varför jag måste köpa de nu är för att J ska veta dom exakta måtten i brösthöjd...kan tydligen skilja flera cm. Visst, jag kommer förhoppningsvis gå ner en del innan dagen B men i de stora hela kommer dom hamna på de stället dom är idag ... hängde ni med där?? :)
Snart är även inbjudningarna färdiga - kors i heaven :o) ...skönt är ordet jag tänker på då!!
Imorrn tänkte jag ta premiärturen med cykeln till jobbet - jag börjar halv åtta ... så vi får väl se *harkel* ;)



1 kommentar:

Ulle sa...

kul att han har tagit till sig vad ni pratat med honom om.... då blir man så stolt...jag förstår precis.... o ja han e jättefin som han e..det e ni allihop :-) kram