... Kärlek ...

... Kärlek ...

söndag 16 november 2008

Söndag

1.2 mil på cykeln blev det efter jag bloggade färdigt igår - de känns SÅ skönt efteråt!
Efter duschen började vi med bakeriet - barnen tog hand om pepparkakorna å jag och Danne gjorde lussebullsdeg. Hela familjen i köket som håller på, de va så fruktansvärt mysigt så det går knappt att beskriva.... Glada barn!!!!
115 lussebullar och en glassförpackning pepparkakor blev resultatet.

Cissi, Jocke å barnen kom... grabbarna gick upp för att fixa till bioduken med blandat resultat :))) I slutändan blev ändå allt JÄTTEBRA och jag måste nog medge att det är lite häftigt med den bilden och ljudet! Barnen lekte jättefint tillsammans vilket oxå va skönt! Dom åkte strax före 23 och så länge har dom nog aldrig varit vakna... då orkar dom nog vara de på nyårsnatten oxå :)
Efter maten fikade vi de nybakta å då kunde jag inte hålla mig :/ Jag åt 2 lussebullar + att jag hade ätit deg medans i bakade ... det är min svaghet, ÄLSKAR deg!!! När dom åt grillat med potatissallad *dreglar* så tuggade jag på min bar, åt en tallrik sallad sen tillsammans med dom =) Men lussebullarna kunde jag som sagt inte hålla mig ifrån...

Imorse efter jag druckit min frukost satte jag mig på cykeln å gjorde 1.5 mil, då måste väl dom 2 bullarna å degen jag åt försvunnit!?!?!? Jag inbillar mig de iaf :) Annars får de helt enkelt ta en stund till att gå ner för det var värt de ;)

Dagens planering ser ut som så att Danne tar Albin till fotbollen, jag å tjejerna åker till Emsan å Lelle på kalas. Sen är det middag å hemskjutsning av Dite. Syster yster kommer å hälsar på ikväll... De ska bli mysigt, saknar henne!!!

Nu är det dags för fruktsallad!!!

På återhörande...

Inga kommentarer: