... Kärlek ...

... Kärlek ...

fredag 21 november 2008

Fredag

Denna fredag är det lämningsfredag, både lite vemodigt och skönt - jobbig blandning... I vanliga fall simmar jag på morgonen efter jag lämnat men inte idag, imorse vaknade jag förkyld, rinnande ögon och ont i halsen. Mycket irriterande men ack så vanligt när jag kommit igång med träningen :( Men men, bara att ta de lugnt några dagar för att sen återuppta träningen. Jobbar 9-21 både lördag och söndag så de passar ju bra att "bara" göra de...

Ikväll ska älsklingen jobba extra på Huset, han ska fälta... Den enda kvällen som vi hade tillsammans :) När han ringde för att kolla om de va ok sa jag bara - vi ses på måndag :)) Vi har ju resten av livet på oss att vara tillsammans, alltid bra med xtra-pengar. Vi hinner ju mysa fram till 19:30 ;)

På jobbet häromdan snackade tjejerna om en utlandsresa, att vi 4 som brukar träffas 1 gång/månad ska dra iväg... Jag kom in på kontoret och hängde inte med från början, fick bara höra - å du ska med... ?! Va? Så fick jag de förklarat för mig vad dom pratade om.
Vi började prata kring oskrivna regler i förhållanden (det är bara jag av oss som har ett förhållande), vad man ska få göra, inte göra osv osv... Det är ju olika i alla förhållanden, det är svårt de där. Jag vet inte hur vi har de med dom "reglerna", men jag tror inte Danne skulle gilla de... de enda jag kom på då att vi pratat om är kryssningar ensamna som vi kommit överrens om att inte göra... jag gör det i jobbet men det är en helt annan sak. Nu är jag inte SÅ het på att åka utomlands utan älsklingen men de va rätt intressant att prata kring de, både med tjejerna å sen med Danne på kvällen.
Alla våra 4 liv ser olika ut men jag kan ju såklart bara utgå från mig själv. Vi har ju nu blitt med hus, vi har 4 barn som behöver en massa kostsamma saker året om, det är semster som kostar alldeles för mkt osv osv. Om man inte jobbar xtra så man kan spara på de viset är ju en sak men har man då den där njaaaakänslan då är det bara att respektera de tycker jag. Jag i min värld "väljer då mina krig", vi 4 tjejer ska ju t ex åka ner till huset i Halmstad å gå på Ullared, kanske åka ut en helg till vårat landställe och så ha våra måntliga träffar... De räcker alldeles utmärkt för mig. Förstår ni vad jag menar!? Dom större sakerna som just utlandsresa prioriterar jag med älsklingen även om jag ärligt känner att de skulle inte göra nåt om han åkte iväg med några kompisar. Berördes inte våran gemensamma ekonomi så varför inte, man måste ju lita på sin sämre hälft... Nu är både jag å Danne väldigt varandriga :) Han är min bästa vän så jag vill helst göra allt tillsammans med honom och han känner som tur är likadant :)

Hur tycker du!?

På återhörande!!!

Inga kommentarer: