... Kärlek ...

... Kärlek ...

onsdag 8 oktober 2008

Nya huset...

Ganska mkt har hänt sen sist - Vi är nu såklart helt inflyttade i de nya huset, allt är definitivt INTE färdigt :)
Vi ÄLSKAR vårat hus, så himla mallig, stolt å glad över de...
Hämtade kidsen i fredags å de har varit många intryck för dom, Maya somnade i soffan före 17 i söndags å jag fick inte liv i henne. Sov tills jag väckte henne kl 7 på måndag morgon.


Jag har slutat röka!! Fredagen den 3:e tog jag min sista cigg... De går jättebra, denna gång är inte som nån av dom andra då jag försökt sluta. Allt är tack vare min son! Han frågade om man kan dö av att röka, ja blev då såklart svaret och hans ansiktsuttryck går inte att beskriva.
-VA?? Kan man?? Men varför röker du för då mamma?? Jag vill inte att du ska dö...
Varje gång jag blir röksugen så ser jag hans ansikte framför mig och begäret går över direkt... 5 rökfria dagar so far! Snuset ska jag väl sluta med nångång oxå, inte just nu bara...

Idag va vi på ikea å kollade läget lite, "slängde" in ungarna på smålandet till deras glädje å vi fick gå i lugn å ro - 1 timme ... ni förstår inte hur fort 1 timme går ibland, kändes som en kvart. Vi bestämde ganska direkt att vi måste ta en till tripp dit, bara vi två =) Några braiga saker hittade vi allt :)

Imorrn är det torsdag å de innebär för de mesta en liten extramysdag då de é sista kvällen tillsammans för en vecka, pannkaka till middag :) Eva, Kjelle å kidsen kommer över på en fika å ev att Kjelle ska hjälpa till med datorn *småler* Ska bli mysigt att få hit min Eva iaf :))

Vi måste få hit min svåger med fru oxå, dra in lite el till brudarnas rum så dom får lyse... Jocke va här i helgen å hjälpte till med målningen... 3 vita väggar å en jättelila, blev mucho bra :) Dom tycker verkligen om sitt rum!! Abbe är jätteduktig på att somna, han har ju varit så orolig stackarn då han är så mörkrädd :/ Jag lovade att vi kommer sitta där uppe å titta på tv varje kväll tills han somnar... Nu har de ju dock varit så att tv:n inte är ikopplad för tillräckligt långa kablar saknas. Tv:n har nu kommit upp på väggen, men kablarna saknas fortfarande. Han har iaf somnat utan gnäll varje kväll och det är ett STORT steg!!

Nu är visst tvättmaskinen färdig - i min TVÄTTSTUGA :))))

Puss på er....

2 kommentarer:

Frida sa...

Tjaaa bruden och stort grattis till huset såhär till slut! Allt måste ju ha ordnat sig på nåt vis förstår jag. Eftersom man inte har nåt att göra när man är husägare så förstår jag att du kommer att ha massa tid för dans nu! :-P KRAM på dig

PS: En skitbra blogg du borde läsa -->> www.livsdans.se

Åsa sa...

Hej pluppan!
Japp, jag har oxå hittat hit...
Lav ja!
/Syster