... Kärlek ...

... Kärlek ...

torsdag 9 oktober 2008

Tokig torsdag

Denna torsdag blev tyvärr inte som dom vanliga torsdagarna. Ingen Eva med familj - Dagis ringde - Alva kräks :( Kan du komma till skogen borta vid Mölle för vi är där...den skogen är ju liten - not!! Hörde barnen iaf å gick efter de, där låg lilla Alva med "fröken" Anders stora jacka över sig å sov under tallen. Som tur var tänkte jag till innan jag åkte från jobbet så jag hade med mig 2 påsar i bilen utifall, dom kom till användning!! När vi kom hem va hon nog vaken i 1.5 minut, högst! 15 minuter senare somnar Maya och dom sover i 2 timmar. Hon mådde rätt bra när hon vaknade men Maya verkade bli dålig. Båda har feber... Fick i dom lite pannkaka å glass, Alvas kom upp en halvtimme senare tätt följt av Maya :/ Jag har alltså sprungit mellan tvättmaskinen, badrummet å soffan mest hela kvällen. Maya lyckades träffa halva soffan - inte där jag lagt badhandduken såklart - och mattan. Sofföverdraget låg redan i tvätten efter att Alva inte hann böja sig fram till hinken :( inte lätt... vet ju hur sjuk å liten man är när man mår illa å kräks ... usch usch! trots att dom sov 2 timmar på eftermiddagen gick dom å la sig kl 20, somnade på en gång. Dom ligger där så bleka å söta med varsin hink å snusar lugnt... Hoppas verkligen dom mår bra imorrn! Hoppas ännu mer att Abbe klarar sig! Vi tog vitpepparkorn, Maya oxå iof men hoppas de biter på oss!

Nu är sista maskinen klar för denna kväll å sen är de SÄNGEN!!

Puss på er

Inga kommentarer: