... Kärlek ...

... Kärlek ...

söndag 12 oktober 2008

Vart tog helgen vägen??

Helgerna brukar gå fort men denna tog nog rekordet!

I fredags va jag då hemma med barnen, Maya fortsatte kräkas stackarn men Alva mådde bra och fick behålla den lilla frukost hon åt. Abbe mådde hur bra som helst... Magnus kom å hämtade kl 16. När älsklingen kom åkte vi till Skärholmen för att kolla in Bolagret, där hade vi ett presentkort från mamma. Vi blev inte så imponerande, de va väldigt dyrt! En stor vas med lite kvistar å blommor köpte vi, en mörkbrun flätad "korglykta med handtag"?? jättefin iaf :), ljus och en badrumsmatta...
Jag tjurade lite oxå innan vi åkte för att jag inte har nån höstjacka :) så när vi hade handlat färdigt på Bolagret gick vi in i centrumet för att kolla utbudet :))) Vi hittade en svart lite längre jacka på Stadium faktiskt så den fick jag av honom -tack kärlek!!

Lördagsmorgon upp tidigt, som tur är för Dite ringer kl 7 på morgonen!!!! Aja baja...
Myser en kvart i nya sängen med nya möbler i de nya stooora sovrummet :) På med myskläder å börja lasta jobbarbilen med allt som ska ut till landet. Färjan går 10:30 vid Dalarö där Loa Falkman oxå väntar samt Ernst Brunner...kändistätt :)) Fixar där ute med svärisarna å hinner med en lugn å skön fika innan vi tar färjan tillbaka - MYCKET plats blev de i garaget :)

Vi fick en grill av min Eva å Kjelle i inflyttningspresent så den tänkte vi inviga på kvällen. Svärisarna å mamma kom över. Jag tände alla mina ljus (jag räknade till 32 st bara i tv-rummet *s*), skön musik...de va SÅ mysigt å de luktade så gott i hela huset - underbart!!!
Svärisarna sov över så imorse vaknade jag av lite ljud å kaffedoft, de va fan sjukt ljuvligt!!! Kaffe de första man sniffar in - magiskt :)
Danne har fixat musikanläggningarna i köket och v-rum idag, jag har gjort iordning datarummet så gott de går. Vi har köpt sängbord så nu är det bara byrån kvar så är sovrummet komplett, vilket jag nu äntligen fått tag på så Danne ska åka å köpa de imorrn efter jobbet... De kommer blir så fint!! Stilrent å fint!!
Nu på kvällen åkte vi till min Eva för att lämna tillbaka en hög flyttkartonger vi lånade och så påpassligt va min Valle vaken så jag fick snusa lite på honom :)) Han bara garva hela tiden, så go å glá!! Jag bytte blöja å tog på han pyjamas - mysfaktor 100!!! Längtar som fan till den 5:e Dec då jag ska få ha honom i 2 dagar...

Nu är det dagas för sängen...

Puss på er

Inga kommentarer: