... Kärlek ...

... Kärlek ...

lördag 9 maj 2009

Veckans...

Veckans ord blir helt klart när jag provade kläder i onsdags, jag kände mig "naken" så jag frågade Albin om det inte såg ut som jag saknade nå klädesplagg?
- Nej mamma, du är jättefin för att vara 32 år .... *skrattade gott* Har man ena foten i graven då eller?! Men han hade tydligen jätterätt för det va mångs under dagen som gav mig fina komplimanger, en av dom en chef :)

Veckans ansträngning - rensade garaget igår på SKIT!
Danne har, från Ö-malmstiden, en ganska fin och praktiskt soptunna att ha ute. Det var en soppåse där i och sen vi flyttade till huset har den stått vid grillen. Helt plötsligt flög de ganska många flugor runt den så jag å mamma sa åt honom att plocka bort den, det gjorde han och när vi igår skulle upp till SRV och slänga så la han på soptunnan på flaket. Nej sa jag, ta bara sopsäcken, själva tunnan är ju jättebra att ha ute... Sagt å gjort, han tar upp sopsäcken och FYYYY FAAAAN va äckligt.... han slänger iväg den på flaket och hulkar iväg! :)) Jag garvar som fan tills stanken kommer till mig... Då fastnar de lite i halsen kan jag säga. Så många döda flugor, nå äcklig "liksaft" som rinner ur säcken .... å fy fan va de stank!! De tog säkert 10 min innan vi kunde samla oss, inte kräkas och fortsätta... Tårarna rann på oss för de luktade så ... ja illa känns så futtit...

Veckans ord ... de tar jag från Maya! Det var ett tag sen hon sa de men jag kommer aldrig glömma det och det känns som hon sa de igår :)
Dom står alltid å tittar på mig när jag gör iordning mig på mornarna. Dom tycker det är jätteroligt med mina halsband, örhängen å sminket... 100 frågor och en massa kommentarer :) En morgon tittade Maya på mig å sa - vet du mamma vad jag vill bli när jag blir stor? Nej vad roligt tänkte jag, dom pratar aldrig så å när man frågar säger dom bara vet inte....
Nej säger jag och väntar intresserat på svaret ... sminkös, sångerska, dansare ??
- Lika fin som du!
Meeeen :)) Jaaaa, *speachless* Kan man få nå bättre betyg eller ?? NEJ... Det, som sagt, kommer jag leva lääänge på!!

Veckans ångest... Den får jag nu av min syster :/ Hon har fan börjat cykla till sitt jobb ... VARFÖR!?!? Jag ska ju göra de, ja jag vet ... jag behöver de, ja jag vet... Hon behöver de inte (men hon tycker de så då är de såklart så, men hon är världens finaste! Mamma är TTT och syrran är T40T) men hon gör de... Aaaaahhhh - ÅNGEST!!! De é väl själva fan att hon ska va så jävla duktig!
Jag jobbar i morron, har inga barn - ska då cykla till jobbet...
Hm, kanske är precis de jag behöver :) Nån som inte behöver de (i mina ögon) men gör de.... Då kaan ju inte jag va sämre...
Hade du hjälm på dig syster??

2 kommentarer:

Syster sa...

:0)
Nääää, inte vill jag vara orsaken till ångest...
Du, man går INTE på vänster sida på en gångväg. Då är det höger sida man ska hålla sig på.
Sådeså!
PUUUUUSS

Syster sa...

Åter till cykelhistorien.
Det är en gångväg utan trottoar.
Gångvägar har inga trottoarer.
HAHA