... Kärlek ...

... Kärlek ...

måndag 16 mars 2009

Dramatik

Jahapp ... pikar = uppdatering ;)

Barnveckan va bra som vanligt men i torsdags kväll var det dramatik vill jag lova :(
Flickorna ska lägga sig, dom busar lite på övervåningen. Plötsligt hörs ett SKRIK på från Alva, tyst, SKRIK från Maya ... varenda mm av min kropp frös till is. Det finns skrik och så finns det skrik. Jag rusar dit och där sitter Alva på golvet med händerna för ansiktet och det bara rinner blod. Maya är blek och bara stirrar på henne. Jag går ner med henne så fort jag kan för trappan och ger nyopererade Danne en panikblick så han ska komma in till köket. Jag har ingen aning om vad som hänt eller vart det blöder ifrån. När jag får bort hennes händer och nerblodade hår blottar sig ett hål i pannan - svimma inte Linda!!
Hon snubblade på mattan och föll med kroppstyngden på kanten på deras lek/skrivbord. Danne är lugn, ojoj säger han bara och ringer 112. Dom skickar ingen ambulans eller akutbil för detta blir svaret, jag kan ju inte gärna spänna fast henne i sin stol med blodet rinnande och köra in!!
Ring Magnus, han svarar inte ... va faaaan *panik* Vem ringer vi? Morsan säger Danne, nej det tar minst en timme innan hon är här, ring Camilla...!? Då tar Danne ett djupt andetag, lugnar ner mig å så ska vi försöka få stopp på blödningen först. Då kommer Albin in och frågar vad som händer, han blir alldeles förstörd när han ser henne panna. Maya står alldeles blek i hörnet å bara sväljer å sväljer, tårarna rinner och hon ber om förlåtelse, de va inte meningen, dom skulle bara kittlas...älskade lilla vän känner skuld över detta. När det slutat rinna blod lägger jag Alva i Dannes famn och tar Maya och Albin i knät - dom nästan skrikgråter... så fruktansvärt hemskt!!
När det slutat blöda så ska hon inte kräkas, inte somna och fötterna i högläge - eller hur var de nu!? Hon börjar skaka i hela kroppen, efter chocken förstår jag oxå. Klagar på ont i magen, vart barn än gör illa sig får dom ont i magen har jag fått förklarat för mig av älskade mamma. Jag ringer vårdguiden som är väldigt vänliga i telefonen, hon får somna och hon får tom kräkas men bara en gång. Sen ska jag peta på henne dom kommande 6-8 timmarna, då va kl 21, de va min sömn de =) Jag hade självklart gjort iordning för henne hos mig i sängen. Maya fick sova inne hos Albin. Klippa små remsor av kirurgtejp, trycka ihop huden så det blev kant i kant och göra som ett sicksackmönster. Då skulle vi inte behöva åka in. Det blev Alva jätteglad över och va SÅ duktig!! Dom stora rädda ögonen tittade stort på mig men hon rörde inte en fena *kärlek*
Danne sa - vet du vad man får göra imorgon när man är så här duktig som du är, hon skakade lite på huvudet. Då får man gå till leksakaffären och välja precis vilken leksak man vill, då kom ett litet leénde :) Hon fick även saft vilket nästan aldrig händer i detta hus och vara hemma med mig dagen efter så det va inte så farligt att göra illa sig trots allt :)
Igår ringde Magnus och frågade om jag kunde komma in och byta på pannan för ingen annan än mamma fick göra de :)) Det va en glipa på kanske 4 mm, mkt mindre än hålet från början absolut men jag hade nog hoppats på kant i kant :/ Jag gjorde om samma procedur så hoppas det ser bättre ut på fredag när dom kommer till oss. Det blir nog kanske ett ärr iaf ?!?

Camilla kom över i torsdags och hade så fina blommor med sig!! Vi pratade såklart ganska mkt operation, de syns verkligen på henne nu... SÅ fin!!! Ok, de där lät ju som hon såg ut som en påse skit innan och självklart INTE!! :) Hon har ett annat leénde nu, glädje i ögonen! Så härligt att se!!

I fredags åkte jag med en kollega och 2 boende till Globen och kollade på finalgenrepet - mucho roligt!

Lördags var det Prinsessdisco hos Maria och Ola så vi lånade brudarna och åkte dit, Alva gick mest och försökte lägga luggen över plåstret då hon skämdes över de :/ Efter igår har hon nu en stor drake över och det är tydligen bättre !? :o)) Bara hon inte skäms och hämmas av de så va fan...
På kvällen åkte vi till Matte & Malin å kollade final - blev inte som jag hade hoppats på, men så blir de ju sällan :)

Igår jobbade jag igen och vi åkte till Tumba C där HEAT, Molly och Alcazar uppträdde. Massa bra bilder fick jag absolut men att trängas med skrikande fjortisar i 4 timmar - mjaaa...


Jaaa, det var nog allt för denna gång!
På återhörande...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha...tjaa...en påse skit...Det kunde ju ha varit mycket värre *s* ;-) Puss pårej!

Anonym sa...

Å jag hade svimmat direkt! Jag har fått världens blodfobi på äldre dar!

Anonym sa...

Vilken kväll, tur det gick bra. Hoppas allt är bra med dig och ge Danne en krya på dig kram!