... Kärlek ...

... Kärlek ...

fredag 27 mars 2009

Barn...




Ibland... när något hemskt, jobbigt, oroväckande eller jobbigt uppstår så frågar jag mig frågan - varför skaffade man barn. Dom ramlar å slår sig, dom har mkt spring i benen, dom hör ofta inte vad man säger osv osv :) Men de finns ju såklart inge mysigare här i livet än dom små underbara liven!!


Alvas panna blev riktigt elakt där ett tag (är iof ganska "ofint" fortfarande) som ni ser på bilderna... Den första är från igår och den andra från idag. Där är ögonen bättre men pannan lite värre. Näsroten är oxå svullen fortfarande. Ångrar bittert att jag lyssnade på tanten från sjukvårdsupplysningen som sa att jag skulle låta plåstret vara kvar efter alla duschar... Hon är så himla duktig när jag tvättar, smörjer och donar med henne stup i kvarten! Nu har jag lämnat över allt till Magnus och hoppas han kommer ihåg allt jag sagt :) Hans kommentar blev - jag kanske kan ringa dig om jag undrar över nåt :-D
Albin är det lite oroligt med i skolan så i tisdags kom Magnus hit och vi två pratade allvar med honom, det gick jättebra så nu har han 3 saker han ska tänka på så fort de spitter i hans kropp och han är på väg att göra saker som han inte ska på skolan. So far denna vecka har han varit jätteduktig och ansträngt sig vilket verkligen värmer mitt modershjärta :)
Camilla har varit här idag - snackat massa skit å druckit kaffe - lika trevligt som vanligt! Nästa gång komemr jag till dig stumpan!
Snart ska vi upp till syster på smörgåstårta då hon fyllde år i veckan, Let´s Dancefinal är det ju även ikväll :) Heja Laila...
Imorrn och på söndag är det 9:30-21 på jobbet som gäller *urk* Vill verkligen inte denna helg :/ Vill vara hemma å mysa med älsklingen...men men, vill ju få mat på bordet, kläder på kroppen å betala räkningarna oxå ...
Nu ska jag hänga en tvätt *tarmigikragen*
På återhörande...

Inga kommentarer: