... Kärlek ...

... Kärlek ...

söndag 22 februari 2009

Söndag

Snön faller i massor - vad hände!?!?! Vart är våren, jag vill ha VÅR!!

Vad har hänt sen sist då... Jag åkte till Farsta och fikade med Maria, där babblade vi bort 4 timmar på 5 minuter :) Hon är en sån vän där det kan gå ganska länge mellan gångerna men när man ses är det som igår - me like... Jag är lyckligt lottad och har ganska många såna vänner! Det är i min värld, stor skillnad på kompisar och vänner...

När Danne kom hem åkte vi ut å käkade och gick sen på bio, såg Seven Pound med Will Smith - SNYFT :) Den va lite seg och man hängde inte riktigt med men i slutet på filmen blev allt glasklart och det blev värt de...riktigt bra!!

Några kort gjorda den dan blev det inte som ni säkert förstår :)

Då barnen ska åka upp till Backe på tisdag morgon (min vecka) så tog jag dom i torsdags för att iaf få 5 dagar tillsammans med dom, Albin va lite halvkrasslig... När fredagen kom hade han feber. Vilket förutom hans heta kropp bevisade de var att han somnade en stund efter frukost och ville ha kläder på sig - då är han dålig! Han va även bjuden på kalas på lördan, discobowling ... orkar nog inte gå på de sa han med sprucken röst :/

Barnen turas om att sova hos mormor från gång till gång, blir för många med 3 på en gång å sen är det bra att få ensamtid med någon som ger en 100% uppmärksamhet. Nästa att sova hos henne va Maya så mormor frågade om hon ville - svaret va självklart! :)

Maria med familj skulle komma över på kvällen för middag och Let´s Dance - så avslappnat å mysigt!!
Albin va på kvällen kokhet så jag tittade på vuxna alvedon - 20-40 kg ½-1 tablett, han väger strax över 30 kg så jag delade på 1 tablett som han fick i 2 omgångar och timmen senare sover han i soffan och är JÄTTESVETTIG - braaa...

Lördagen var det skoj nere i centrum med ansiktsmålning och tokiga ballonger så vi åkte ner dit. Medans Danne och mamma och barnen kollade in de gick jag in till optikern för att göra en synundersökning då jag haft en illa huvudvärk ganska länge. De visade sig att jag är översynt och behöver glasögon då jag sitter vid datorn, läser och tittar på tv. När hela undersökningen va gjord sa hon att jag behövde dom nog hela tiden :/ Underlig känsla... Jag fick lite halvångest då jag inte passar i glasögon, har alldeles för runt ansikte. Vad ska Danne tycka?! Mamma tog över kidsen vid aktiviteterna så han kom för att va lite smakråd. Då kom tankar och fantasier om olydig elev med kvarsittning eller låna en bok på bibblan så det blev inget problem med de :o))

Då Albin fortfarande inte va kry å vi var bortbjudna på middag i Vällingby tog världens bästa mormor hem honom och vi kunde åka iaf... *tack mamma*

Jennifer och Håkan heter våra nya vänner, vi har träffats 3 gånger innan men det känns som vi känt varandra i evigheter. Lite som med mig och Danne...så självklart bara :) Kvällen rusade iväg och vi var tvugna att åka hem strax före 21 då jag har beredskapen. Det var första gången vi träffades på tu man hand oxå vilket är en skillnad mot att träffas bland massa andra människor. Det vi märkte nu efter ha pratat med bara varandra är att vi va väldigt lika, både i upplevelser i livet och hur man ser på saker och ting. Tror och hoppas på en fin vänskap med dessa människor!

Då det va fullt upp igår blev det inge lördagsgodis så idag tar vi igen det. Jag ska göra skattjakten som blev så populärt förra gången... Nu ska här ritas kartor :)

På återhörande!!!

Inga kommentarer: