... Kärlek ...

... Kärlek ...

onsdag 4 februari 2009

Bloggeri bloggera...

Ibland tappar man helt enkelt skrivlusten ... jag går in varje dag hos mina favoritbloggare, läser intresserat deras inlägg och får lust till att skriva själv. Jag tycker ju om att läsa om deras vardagsliv, flera säger att dom gillar mitt men då inte jag gillar mitt ibland så kan jag inte förstå att nån annan gör de ... när jag iaf läser deras och får skrivarlust har den hunnit försvinna innan min sida ploppar upp !?


Jag har ganska mkt jag vill skriva om men inte tänker av olika anledningar, vad ska jag då skriva?
Väldigt mkt handlar om vårat kommande bröllop, det är absolut ingen hemlighet men vissa delar av den är :) MASSA planering ... det värsta är nog att man inte riktigt kan börja nånstans ... A går inte förrns B är klart och för att fixa B måste man ha koll på C ... :/


Älsklingens magoperation är nr 2, har nu fått tummen upp av honom att skriva om de, nånstans trodde jag de va känsligt för honom men han tittade förvånat på mig å sa - kör bara, skriva av dig...
På måndag, den 9:e ska vi in och prata med hans doktor för att sedan ha ett möte dietisten - STOOOR omställning kommer det att bli!! Mest till de positiva såklart men man ska inte blunda för de negativa som troligen kommer ... Jag tror att de som kommer bli mest jobbigt är tiden för maten. Nu äter han en stor tallrik på 7 minuter, sen ska han äta en liiiiiiten tallrik på minst 25 minuter. Om man inte gör de får man jätteont i magen och oftast kräks :/
Det jag är övertygad om är iaf att vi två kommer klara ALLT tillsammans, vi är ju varandras kakhalvor :)


Vad har mer hänt sen sist då? Tjejerna har varit på en 3:e ögonundersökning och ska nu få glasögon! Dom hade exakt samma fel på exakt samma ställe, de hette tom tvillingnånting!? Lite ballt faktiskt... Receptet har vi nu fått så på lördag drar jag, Magnus å brudarna iväg å letar rätt på dom perfekta glasögonen :)

Stegtävlingen .... Jag vann!!! :)) Slog 26 personer - skön känsla ... 1:a priset blev 2 st presentkort på Sydpoolens Spa i Södertälje på 1 296:- var ... TJOHO här ska njutas!!
Det får mig att minnas att jag fick en ansiktsbehandling av Camilla i 30årspresent, som vi då tillsammans skulle avnjuta med en middag efter ... hmmm, tror jag fyller 33 i år och än har det inte knådats i mitt ansikte :)

En tråkigare sak är en lättpåverkad son :/ Albin är absolut världens finaste kille MEN som sagt väldigt lättpåverkad. En pojke i hans klass lider av nån bokstav och Albin har svårt att låta bli att inte följa med i hans dumma upptåg :/ Vi har pratat jättemånga gånger om det, att det INTE är ok att störa dom andra barnen, retas och inte lyssna på vad fröken säger.
-Gör du så i fortsättningen så tar jag bort alla roliga saker för dig, det är upp till dig. Kan inte du bete dig blir det heller inga roliga saker.
Idag mailade fröken att dom varit riktigt jobbiga under gympan och sedan på avslutningen vid massagen bara sprungit runt å stört dom andra barnen :(( INTE ok!!! På fredag är han bjuden på kalas men ringde idag till föräldrarna och sa att han inte får komma. Min nästa barnhelg är han bjuden på ett till kalas som han KANSKE får gå på, det är upp till honom. Men nu är det tv/dataspelsförbud för en tid framåt och då heller inget kalas.
Barnen kommer till mig på fredag så då kommer vi ha ett snack... Kan tyckas som ett litet problem, att han bara är ett barn/en pojke men jag hissar varningsflagg, är det såhär nu blir de bara värre om man inte visar att man menar allvar....

Inga kommentarer: