... Kärlek ...

... Kärlek ...

torsdag 11 mars 2010

Skolan

Ja, igår va näst sista dagen av skolan - känns väldigt trist. Det är en väldigt bra och rolig grupp. Det finns självklart alltid en eller flera som man undrar vart självinsikten kommer in i bilden!? Men i de stora hela så är det en fantastisk grupp, jag trivs verkligen!

Ämnena vi tar upp är oxå väldigt intressant - grupper och gruppprocesser, de é klart man innan förstod att det krävs en del för att få en fungerande grupp men jisses vad saker som spelar roll.

Sen har vi haft ledarskap, Människosyn (mkt intressant), Kommunikation och feedback (vilket alla borde bli bättre på), konflikter och konflikthantering (det finns 9 olika sorters konflikter, hur man bäst löser och tänker via dom), vi har haft rollspel och grupparbeten. Skulle vilja ha 10 veckor till, minst! Jag har lärt mig en massa, både om mig själv, mitt arbete och människor runt omkring mig.

Denna skola/kurs är annan från dom andra man går via jobbet, här kan man bli underkänd och då är 10 veckor åt skogen. Jag vet att jag är godkänd så där kan jag pusta ut :) Nu siktar jag på VG men helst MVG, ska göra mitt bästa men det är verkligen mkt att få ihop, kommer bli 100% nöjd om jag lyckats med ett vg. Man kan inte få vg om man inte klara g-uppgifterna, och då inte mvg om man inte klarat alla vg-uppgifterna. På måndag får jag veta hur jag ligger till, då har man chans till på onsdag att komplettera för att försöka nå det betyg man vill ha.

Nästa onsdag ska vi gå ut alla som vill å kan efter skolan, det ska verkligen bli roligt, det är några som man verkligen klickat med. Då det är barnvecka så är Danne världens bästa som utan snack tar barnen så jag kan få vara med!! Tack och PUSS till dig älskling!

Inga kommentarer: