... Kärlek ...

... Kärlek ...

tisdag 2 februari 2010

Uppskatta livet

HUR går man vidare efter nåt liknande? Tycker väldigt mkt om Malous program efter 10 och kände att jag ville länka ut denna intervju som va igår. Dra fram till 21:05

http://www.tv4play.se/aktualitet/efter_tio?videoId=1.1480514

Så har vi då min underbara son .. Dagens kommentar från honom, det va i morse då jag väckte honom...
A - Idag tänker jag gå i pension
Jag - Va? (skrattar) Det blir nog tyvärr lite svårt
A - För att?
Jag - Du är 7 och man går i pension när man är 65
Albin suckar tungt och kliver upp :)


Varför dras man till det tragiska? Är det för att må bättre själv? Jag vill absolut inte tro de, jag går in i djupet av mig själv och känner efter riktigt hårt och nej, så är det inte. Men jag kan inte sluta läsa deras bloggar. Läser 6 bloggar där tjejen drabbats av cancer, Lilla H har jag följt varje dag i över 1 år. Jag förundras över deras mod, sätt att tänka och hur dom väljer att leva sitt liv. Dom är väldigt öppna, blottar sig och skriver så målande och bra, känns som man är där. Har aldrig träffat dom men man känner dom !? Mkt märklig känsla. En av tjejerna är väldigt dålig just nu så hennes fästman har skrivit 2 inlägg - så himla himla fint!!

Jag önskar ... att jag kunde börja leva som jag lär

Inga kommentarer: